2008-10-22

Pyssel

Nu har jag haft kontakt med Vulkan igen och fått höra att de har skickat om alla beställningar. Jag har själv inte sett till någon ny bok ännu, men den kommer väl så småningom. Tills vidare tänkte jag att ni som har fått felaktiga ex skulle kunna ägna er åt lite pyssel. Om ni klistrar in nedanstående text själva så blir ju böckerna som de skulle ha sett ut.

Här följer de bitar som saknas. Skriv ut dem i A5-format med Times 12 punkter, klipp ut och klistra in på sidan 93 och 112.

TEXT SIDAN 93: 
 

Ja, det var ju så att när Sven visade mig det där med pipljudet på kameran så var batterierna urladdade. Och när jag sedan hade laddat batterierna så hördes inget pipljud. Det har aldrig hörts något, nämligen, och när jag förklarade det för Sven i går sa han att man då i stället kan ägna sig åt att studera en liten röd lampa som blinkar. Men han höll (halleluja!) med mig om att kameran är onödigt krånglig och undrade vem som köpt den. Jag skyllde på Kjell, för det är faktiskt han.
  Kameran har hundra miljoner inställningar, som till exempel närbild, dubbelporträtt, landskap, solnedgång, vattenglitter, sport, museum, party, fyrverkeri, ja, ni fattar ... Ifall man bara helt enkelt kan ställa in den på ta-en-vanlig-bild-läge står ännu så länge skrivet i stjärnorna. Dessutom blixtrar den fyra gånger med blixten varje gång man fotar. Och, men, hur som helst, eftersom Sven är en sådan hejare till fotograf så tänkte jag härmed ge några exempel på hur en mästare arbetar. Den första bilden föreställer Svens knä. Bild nummer två föreställer Kjell som går förbi ett tidningsställ. Och den bländande skarpa bilden här ovan föreställer mig när jag sitter vid min sega lampdator och jobbar med kulturkontoret.com. 

 
 
 
TEXT SIDAN 112: 
 

Jo, alltså, Sven har haft hand om städningen medan Kjell har varit pappaledig så nu ser det ut så här i köksavdelningen ...

Inga kommentarer: