2008-09-06

Sven, var är du? del 2

En annan nyhet på Kulturkontoret är den lilla ringklockan som står framför min dator. Den har Josefin satt upp för att jag ska plinga i den varje gång jag öppnar fönstret och det ska då betyda "varning för drag". Jag brukar plinga i den även när hon inte är på kontoret, bara för att ... ja, jag vet inte. Bara därför att.

I går när jag var på jobbet berättade jag för Roland att jag introducerat honom här på bloggen, varpå han läste, skrattade lite och sa:

– Det var ett smart drag av dig, nu har jag någonting att leva upp till.

Sedan berättade han att Sven faktiskt är på ingång.

– Han kommer att dyka upp här under helgen. Han ska fota Kjell ... Har du hört om upplägget för katalogen? Kjell ska ta det där tidningsstället och gå ut i skateboardrampen och åka och så ska Sven fota hur det går. Och föreviga kidsens reaktioner.

– Vilken konstig idé, vem kom på den?

– Kjell.

– Han kommer ju att slå ihjäl sig.

Bobby Jr, som sitter mittemot oss, lägger sig i och börjar prata om tyngdpunkter och ambulanser och jag undrar om man inte kan låta ett kid åka i stället.

– Nej, säger Roland, det ska vara en gubbe.

– Vem ska göra katalogen sedan, frågar Bobby Jr, när Kjell ligger på Sös?

– Det har vi inte tagit ställning till, säger Roland, utan det viktiga är: Allt för konsten.

Zita kommer in, hälsar och slår sig ner vid sin dator.

– Vem tar bort mina bokmärken? frågar hon.

– Jag tog bort dem innan du kom, säger Roland.

– Varför tar man bort bokmärken? undrar Zita.

– För att jävlas med dig, säger Roland. (Han tar sig, rent BOFH-mässigt) Det kanske var FRA.

Zita vill vädra och vi dividerar lite om vilket av fönstren som ska öppnas och kommer fram till att det bredvid Bobby Jr är bäst.

Zita (till Bobby Jr): Jag öppnar fönstret här.

Bobby Jr: Visst. Tänk inte på min hälsa bara.

Zita: Det är ju det jag gör.

Jag: (plingar på klockan)

Zita: Sluta med det där.

Jag: Det är det enda roliga jag har här.

Zita: Men jag har ju kommit nu.

Inga kommentarer: